ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و خرید با استفاده از رویکردDEA |
صاحبنظران و محققین معتقدند که ارزیابی عملکرد موضوع اصلی در تمامی تجزیه و تحلیلهای سازمانی محسوب میشود و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازهگیری عملکرد نباشد، عملاً غیرممکن به نظر میرسد. چرا که در دنیای رقابتی عصر حاضر، سازمانها برای رشد و پایداری خود باید به شدت تلاش نموده و از استراتژی مناسب جهت پیشرفت و حفظ بقای خود بهرهگیری نمایند.
در طول دو دهه اخیر، مدیران شاهد یک دوره تغییرات شگرف جهانی به واسطه پیشرفت در تکنولوژی، جهانی شدن بازارها و شرایط جدید اقتصاد سیاسی بودهاند. با افزایش تعداد رقبا در کلاس جهانی، سازمانها مجبور شدند که سریعاً فرایندی درون سازمانی را برای باقی ماندن در صحنه رقابت جهانی بهبود بخشند (فیضآبادی، 1382، ص:1). محیط پیرامون سازمانها به سرعت در حال تغییر است که از جمله این تغییرات تنوع تقاضا و نیازهای مشتریان است. سازمانها در خلأ نیستند. هر سازمانی، اعم از شرکتهای بزرگ، شرکتهای دولتی، یا کسبوکارهای کوچک میخواهند خواستههای مشتریان و سهامداران گوناگون را برآورده سازند. خواست مشتری بر کیفیت بالا و خدمت رسانی سریع موجب افزایش فشارهایی شده است که قبلاً وجود نداشته است. در بازار رقابتی موجود، بنگاههای اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافتهاند (نقاده و همکاران، 1391، ص:1).
محدودیت مهم دیگری که سازمانها را در تنگنا قرار داده است، کمیابی و محدودیت منابع و امکانات است. یکی از راههای کاهش این مشکلات استفاده مناسب از تامین کنندگان و منابع بیرونی است. سازمانها و شرکتهای زمان حاضر مدت زیادی است كه به این مسئله و اهمیت آن پی بردهاند كه برای اینكه بتوانند در صحنههای
خرید اینترنتی فایل متن کامل :
رقابت جهانی دوام بیاورند و با چهرهای موفق ظاهر شوند نیاز دارند عوامل خاصی از قبیل كیفیت محصولات و كیفیت روندهای اجرایی و تولیدی سازمانی را در ساختار و محصولات خود به حد مطلوب و مورد قبولی برسانند. در این راستا، در فصل اول تحقیق به بررسی کلیات تحقیق پرداخته شده است که در برگیرنده بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، چارچوب نظری تحقیق، سؤالهای تحقیق، اهداف و تعریف مفهومی و عملیاتی تحقیق بیان شده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1400-05-08] [ 01:18:00 ق.ظ ]
|