. 82 5-2-برنامه طراحی شده 83 5-3-پیشنهاد. 84 منابع فارسی.. 85 منابع انگلیسی.. 86 پیوست.. 88 Abstract 95 فهرست جدول ها جدول2-1-فناوری های پیش نیاز در سیستم های حمل و نقل هوشمند. 18 جدول2-2-میزان رضایت از خدمات.. 34 جدول2-3- نتایج پرسش از مردم. 34 جدول2-4-وزن اهیمتی عوامل مختلف موثر در رتبه بندی.. 34 جدول2-5-بیشترین خدمات پارکینگ ها به مشتریان. 35 جدول3-1-مقادیر توابع تعلق واریانس… 56 جدول3-2-مقادیر توابع تعلق مسافت طی شده 57 جدول3-3-مقادیر توابع تعلق سرعت متوسط.. 58 جدول3-4-نمونه تست.. 59 جدول3-5-مسافت طی شده=ثابت.. 60 جدول3-6-مسافت طی شده=کند راه رفتن.. 61 جدول3-7-مسافت طی شده=تند راه رافتن.. 61 جدول3-8-مسافت طی شده =دویدن. 61 جدول3-9-مسافت طی شده=سواره تند. 62 جدول3-10-مسافت طی شده=سواره خیلی تند. 62 جدول3-11-نمونه ای از قوانین بصورت آرایه. 63 جدول4-1-پارامترهای ارزیابی.. 75 فهرست تصاویر شکل1-1-پارک خودروها در حاشیه خیابان با بهره گرفتن از نرم افزار موبایل پارک.. 8 شکل1-2-مراحل اجرایی نرم افزار موبایل پارک بصورت نمادین.. 9 شکل2-1-چرخه فرایند اطلاعات در سیستم حمل و نقل هوشمند. 15 شکل2-2-زنجیره اطلاعاتی سیستم های حمل و نقل هوشمند. 17 شکل2-3-انواع شناساگرهای خیابانی.. 19 شکل2-4-شبیه سازی شناساگرهای حلقوی توسط تصاویر ویدئویی.. 20 شکل2-5-موقعیت ماهواره های GPS در مدار زمین.. 21 شکل2-6-نحوه عملکرد ماهواره های موقعیت یاب جهانی.. 22 شکل2-7-استفاده از موقعیت یاب جهانی با بهره گرفتن از تلفن های همراه هوشمند. 23 شکل2-8-کاربر در حال استفاده از نرم افزارهای موقعیت یاب جهانی.. 25 شکل2-9-تابلوهای اطلاع رسانی در جاده ها 28 شکل2-10-نقشه ترافیکی ایالت واشنگتن آمریکا 29 شکل2-11-رمپ ورودی بزرگراه 30 شکل2-12-ارتباطات و خدمات مدیریت پارکینگ هوشمند. 36 شکل2-13-طرح تجمیع راهنمای پارکینگ با راهنمایی جریان ترافیک در سیستم های حمل و نقل هوشمند. 38 شکل2-14-مقایسه زمان پارک هدفمند خودروها پیش و پس از بکارگیری سیستم PGIS در یکی از مناطق پکن.. 40 شکل2-15-نقشه ساختمانی دیجیتال شده 42 شکل2-16-دیاگرام راه رفتن.. 42 شکل3-1-دیاگرام معماری سیستم. 45 شکل3-2-دیاگرام معماری برنامه. 46 شکل3-3-ارتباطات در تلفن های همراه هوشمند. 47 شکل3-4-ورودی ها و خروجی سیستم فازی.. 52 شکل3-5-توابع تعلق واریانس در متلب.. 55 شکل3-6-توابع تعلق مسافت طی شده در متلب.. 56 شکل3-7-توابع تعلق سرعت متوسط در متلب.. 57 شکل3-8-نمودارهای توابع تعلق خروجی.. 58 شکل3-9-دیاگرام سایت.. 66 شکل3-10-نمای کلی از برنامه در هنگام لود شدن. 69 شکل3-11-منوی اصلی برنامه. 70 شکل3-12-قسمت های مختلف برنامه. 70 شکل3-13-قسمت رزرو و مکان های ثبت شده 71 شکل3-14-زیر مجموعه صفحات رزرو مکان پارک.. 72 شکل4-1-نمودار درصد تشخیص درستی پیاده بودن. 77 شکل4-2-نمودار درصد تشخیص درستی سواره بودن. 78 شکل4-3-دقت استفاده از فرکانس های برش مختلف برای فیلتر پایین گذر. 78 شکل4-4-دقت تحت شرایط مختلف… 79 شکل4-5-نمودار درصد تشخیص درستی ثبت پارک.. 80 شکل4-6-نمودار درصد تشخیص درستی حذف پارک.. 81 -1-پیش زمینه : ترافیک پدیده ای ناخوش آیند است که به علت رشد روز افزون ماشینی شدن جامعه و افزایش شهر نشینی بوجود می آید. از زمانی که اقتصاد صنعتی جای اقتصاد از راه کشاورزی را گرفت، به دلیل سرمایه گذاری بیشتر در شهرها و در نتیجه وجود امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین استعدادهای طبیعی و بالقوه شهر ها برای توسعه؛ مثلا “داشتن آب کافی و موقعیت جغرافیایی” باعث شد انسان ها از روستاها به سمت شهر ها کشیده شوند که این امر باعث ایجاد شهرک های جدید شد. از طرفی رشد روز افزون تولیدات خودرویی، به نظر می آید در ایجاد خیابان ها و معابر شهری مناسب و عدم فرهنگ سازی مناسب در جوامع در حال توسعه باعث شد که نتایجی از جمله ایجاد تراکم ترافیکی، کاهش بازده ی حمل و نقل، افزایش زمان مسافرت، آلودگی و مصرف بیش از حد سوخت را به همراه داشته باشد. بر طبق آمار آژانس بین المللی انرژی در سال 2006، سیستم حمل و نقل 30 % از مصرف انرژی و 61 % از مصرف نفت خام جهان را به خود اختصاص داده است]22.[ میزان ذخیره های نفتی موجود، آلودگی های زیست محیطی و احتمال از دست رفتن منابع نفتی به دلایل مختلف از جمله جنگ، امنیت سیستم حمل و نقل را به خطر می اندازد. پس از بوجود آمدن مشکلات عمده در این راستا و بروز اختلال در رفت و آمدهای شهری؛ مسئولین تازه به این نتیجه رسیدند که باید فکری در مورد ترافیک و پیامدهای آن کنند. افزایش روز افزون وسایل نقلیه شخصی با توجه به رشد روز افزون منابع و امکانات و سهولت تهیه خودرو شخصی باعث شده است، که بحث هایی در زمینه عدم تحمل سیستم حمل و نقل موجود بوجود آید]4[. ترافیک یک معضل پیچیده و مشکل است که رفع مشکلات آن نیازمند تاکتیک های علمی و کاربردی است و برای بر طرف کردن آن نیازمند زیر ساخت های اساسی است و از همه مهمتر اینکه باید از مدت ها قبل به فکر حل آن بود. اما شهرداری ها با کمک پلیس و با افزایش ناوگان خدمات رسانی حمل و نقل عمومی می توانند کمی از بار ترافیک در مواقع بحرانی را کم کنند. امروزه با کمک فناوری اطلاعات و روش های مدیریت ترافیک هوشمند، از آن برای حل مشکلات ترافیکی و برآورده کردن نیازها و خواسته های مردم استفاده می شود] 1[. استفاده از این روش ها راه های متفاوتی برای کنترل و کاهش ترافیک به ما می دهد. محورهای اصلی ساماندهی های سنتی در سال های اخیر عبارت بوده اند از: 1- ساخت آزاد راه های بزرگ راه ها 2-تعریض راه های آزاد 3-محدود نمودن ترافیک 4- افزایش ناوگان حمل و نقل عمو خرید اینترنتی فایل متن کامل : می هر یک از روش های فوق محدودیت هایی دارند که در نتیجه توانایی خود را در جهت حل مشکلات ترافیک از دست داده اند و نیاز به سیستم های هوشمند، اساسی می گردد. امروزه استفاده از تکنولوژی های هوشمند حمل و نقل در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه افزایش معنا داری یافته است. مزیت این سیستم ها، کاهش احتمال بروز خطای انسانی و مکانیزه شدن کنترل معابر است که سبب افزایش ظرفیت و بهبود ایمنی شبکه معابر می گردد]2[. ولی یکی از راه حل های،­مشکل بزرگ ترافیک در همه شهرهای دنیا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هوشمند و گسترش آن می­­­باشد،­به ویژه مترو و اتوبوس.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...